Προεπισκόπηση

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

Η παραποίηση του Μεγάλου Βασιλείου

Η παραποίηση του Μεγάλου Βασιλείου

Η παραποίηση του Μεγάλου Θεολόγου και Πατρός της Εκκλησίας Βασιλείου Αρχιεπισκόπου Καισαρείας της Καππαδοκίας

Εν Πειραιεί 30/12/2012


Την 1η Ιανουαρίου μαζί με την Περιτομή του Χριστού εορτάζουμε και την μνήμη του εν αγίοις πατρός ημών Βασιλείου, αρχιεπισκόπου Καισαρείας της Καππαδοκίας του Μεγάλου και Ουρανοφάντορος. Ο Μέγας Βασίλειος ήκμασε κατά τούς χρόνους του βασιλέως Ουάλεντος το 364 μ.Χ., προς τον οποίο με παρρησία ομολόγησε την ορθόδοξη πίστη και τον ήλεγξε, επειδή έπεσε στην κακοδοξία των Αρειανών και με άγριο και θηριώδη τρόπο κακοποιούσε και πολεμούσε τις Εκκλησίες των Ορθοδόξων. Αυτός, λοιπόν, από μεν τον πατέρα του ήταν Μαυροθαλασσίτης, από δε την μητέρα του ήταν Καππαδόκης, δηλαδή από την λεγομένη Καραμανία. Όσον αφορά τούς λόγους και την παιδεία υπερέβαλε όχι μόνο τούς ελλογίμους του καιρού του, αλλά ακόμη και τούς παλαιούς φιλοσόφους, διότι, αφού διήλθε κάθε είδος παιδείας, σε κάθε μία από αυτή απέκτησε και την εξουσία και τη νίκη. Επίσης, ήσκησε και την πρακτική φιλοσοφία και με την πράξη ανέβηκε και στην θεωρία των όντων˙ και από αυτή ανέβηκε και στον θρόνο της αρχιερωσύνης.

Όταν έγινε αρχιερεύς έδωσε πολλούς αγώνες ο μακάριος για την ορθόδοξη πίστη, διότι με την σταθερότητα και γενναιότητα του φρονήματός του κατέπληξε τον έπαρχο Μόδεστο. Μέ τούς ορθοδόξους λόγους, πού συνέγραψε, κατεβρόντησε τα φρονήματα των κακοδόξων, ρύθμισε την κατάσταση των ηθών, θεμελίωσε τις γενικές αρχές και ρύθμισε την πρακτική ζωή του ορθοδόξου μοναχισμού. Ανίδρυσε την γνωστή Βασιλειάδα. Έγραψε την γνωστή σε όλους μας Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου, η οποία τελείται δέκα φορές το χρόνο, δίδαξε την ασκητική φιλοσοφία, σαφήνισε την γνώση των όντων και, για να συντέμνουμε τον λόγο, αφού οδήγησε ο άγιος την λογική ποίμνη του Χριστού στην σωτηρία με την αρετή, εξεδήμησε προς Κύριον σε ηλικία μόλις 49 ετών (330-379 μ.Χ.). Ο Μέγας Βασίλειος ήταν κατά τον χαρακτήρα του σώματος πολύ ψηλός, ξηρός και ολιγόσαρκος˙ ήταν μελανός στο πρόσωπο, το οποίο είχε σύμμικτο και με ωχρότητα. Ήταν μακρομύτης, είχε στρογγυλά φρύδια και το δέρμα πάνω από τα φρύδια το είχε συμμαζεμένο˙ έμοιαζε με συλλογιζόμενο άνθρωπο, πού πρόσεχε πολύ τον εαυτό του. Το πρόσωπό του το είχε λίγο ζαρωμένο με λίγες χαρακές. Είχε μακρυές τις παρειές και τούς μήνιγγες γεμάτους από τρίχες γυρισμένες σε σχήμα κύκλου. Φαινόταν στην επιφάνεια ότι είχε κουρεμένες τις τρίχες˙ το γένι του είχε αρκετά μακρύ και τις τρίχες αναμεμιγμένες, δηλαδή μαύρες μαζί με άσπρες [Αγίου Νικόδημου του Αγιορείτη].

Τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω για τον ουρανοφάντορα του Χριστού, τον ένσαρκο άγγελο, τον Μέγα Βασίλειο καταδεικνύουν την μεγάλη αλλοτρίωση και ακόμη μεγαλύτερη διαστρέβλωση, πού έχει επιφέρει το κοσμικό και ουμανιστικό πνεύμα της Δύσεως σε όλο τον κόσμο, σχετικά με την αγιασμένη μορφή του Μεγάλου Βασιλείου. Χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της συγχύσεως, πού επικρατεί στον δυτικό κόσμο για τον Μέγα Βασίλειο, είναι και μια σφιγμομέτρηση, πού έγινε μέσα στίς εορτές, από δημοσιογράφους στην άθεη Γαλλία, κατά την οποία ρωτούσαν τα παιδιά˙ «ποιό είναι το πραγματικό όνομα του Μεγάλου Βασιλείου; Santa Claus, Pere-Noël ή Saint Nicolas»; Τά παιδιά, βέβαια, χωρίς νά γνωρίζουν την αλήθεια, έδιναν τίς δικές τους απαντήσεις.



Είναι θλιβερή και εξοργιστική η εικόνα, πού προβάλλουν τα ποικίλα οικονομικά συμφέροντα, παρουσιάζοντας τον Άγιο σε οικτρές γελοιογραφίες ως διαφημιστή των πλέον ευτελών προϊόντων της ανθρώπινης βιομηχανίας. Ο Άγιος παρουσιάζεται χοντρός, γελαστός, κρατώντας και διαφημίζοντας ξυριστικές διάφορα προϊόντα (λεπίδες, αρωματικά σαπούνια, καπνοσύριγγες, κινητά κ.ά). Ω άθλιε κόσμε, πού θέλεις να καταβιβάσεις τούς Αγίους από το ύψος της αγιότητάς τους και να τούς μεταβάλεις σε πλασιέ των προϊόντων σου! Σύμφωνα με τον ομότιμο καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, αιδεσιμολογιώτατο πρωτοπρεσβύτερο π. Θεόδωρο Ζήση, «ο παραποιημένος αυτός Αγιοβασίλης μαζί με το χριστουγεννιάτικο δένδρο αποτελούν το ξενόφερτο εορταστικό δίδυμο, την ξενόφερτη δυάδα, πού κατέκλυσε την ελληνική αγορά και τα ελληνικά σπίτια. Ο εισαγόμενος αυτός Αγιοβασίλης, την εμφάνιση του οποίου τελειοποίησαν στα εργαστήριά τους οι διαφημιστές της Coca-Cola και είναι πανταχού παρών κατά το εορταστικό δωδεκαήμερο, δεν έχει σχέση από πλευράς εμφανίσεως και συμπεριφοράς με τον αληθινό Άγιο Βασίλειο, τον αρχιεπίσκοπο Καισαρείας της Καππαδοκίας, τον Μεγάλο Άγιο, Πατέρα και Θεολόγο της Εκκλησίας. Αυτός ήταν ασκητής, λιτοδίαιτος, με καλογερική ασκητική εμφάνιση και κουβαλούσε ως δώρα, κατά την λαϊκή παράδοση, στο ασκητικό τρίχινο σακκίδιό του αγαθά παιδείας, «χαρτί και καλαμάρι», και όχι καταναλωτικά υλικά αγαθά, τρόφιμα και παιχνίδια. Τό πιό εξωφρενικό, όμως, για τον ανόητο και παράλογο μιμητισμό πολλών Νεοελλήνων είναι ότι ο χονδρουλός, εισαγόμενος από την Ευρώπη, Άγιος δεν είναι ο Άγιος Βασίλειος, αλλά ο Άγιος Νικόλαος των Δυτικών (Saint Nicolas = Santa Claus), ο οποίος, επειδή οι Ευρωπαίοι εορτάζουν από πολύ νωρίς τα Χριστούγεννα, από τίς αρχές Δεκεμβρίου, πού είναι και η εορτή του (6 Δεκεμβρίου), λόγω της γνωστής απλοχεριάς και φιλανθρωπίας του, επεκτείνει την αγαθοποιό δράση του μέχρι τα Χριστούγεννα, διανέμοντας δώρα σε όλους, είναι ο Pere-Noël, ο πατέρας των Χριστουγέννων. Τα Χριστούγεννα σταματά η δράση του Αγίου Νικολάου στη Δύση. Εμείς τον πήραμε, του αλλάξαμε όνομα και τον βάλαμε να φυγαδεύσει και νά διώξει τον δικό μας Άγιο Βασίλειο, του οποίου έκλεψε το όνομα και παραμόρφωσε την εμφάνιση και την συμπεριφορά του».
πρωτοπρεσβ. π. Άγγελος Αγγελακόπουλος
εφημέριος Ιερού Παρεκκλησίου Αγίου Ιωάννου Προδρόμου Χατζηκυριακείου Ιδρύματος Πειραιώς


Πηγή από: http://xristianos.gr/